مشتری مداری

نخستین پلتفرم سنجش تجربه مشتری

مشتری مداری

مشتری مداری از نظر تئوریک به معنای در اولویت قرار دادن مشتری است. مشاغلی که از رویکرد مشتری مداری تبعیت می ‎کنند، ایجاد یک تجربه استثنایی در لحظه فروش و پس از آن را، در اولویت فعالیت‎ های خود قرار می‎ دهند و به این ترتیب، میزان سود و موفقیت خود در رقابت بازار را افزایش می ‎دهند.

در پاسخ به این پرسش که مشتری مداری چیست باید گفت که مشتری مداری موضوع جدیدی نیست. با این حال، با توجه به تحولات امروزی در زمینه بازاریابی دیجیتال، ایجاد فرهنگ مشتری-سازمانی و مدیریت تجربه مشتری، بحث مشتری مداری اهمیت مضاعفی پیدا کرده است. یعنی، برای سودآوری هر چه بیشتر لازم است تا همه بخش‎ ها به جای تمرکز بر محصول، فعالیت خود را از منظر مشتری مداری بررسی کنند. شاید بهتر باشد بگوییم که امروزه مشتری مداری در میان تمامی سهامداران و فعالان یک شرکت باید به یک رویکرد سازمانی و ذهنیت عمومی تبدیل شود. 

لازم است سازمان ها به جای تمرکز بر مشتری به سمت مشتری مداری گام بردارند. سازمان‎ های مشتری مدار به خوبی به این نکته واقف هستند که همه مشتریان سودآور نخواهند بود. سازمان‎ های یاد شده از تجزیه و تحلیل مشتری و رفتارهای او استفاده می ‎کنند تا آگاهی کاملی از مشتریان خود به دست بیاورند و بتوانند آن‎ها را دسته بندی کنند. در این بررسی ها مشخص شده است که مشتریان وفادار دارای بالاترین ارزش چرخه عمر بوده و حفظ آن‎ها به مراتب ساده تر از سایرین است. 

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.